Sökresultat för Älmhult
Alla omdömen
3
Omdömen
IKEA
2008-09-22
2.5/10
6 omdömen
Ikea/Ingka AB är i media kända för att vara en bra och attraktiv arbetsgivare. Företaget skryter gärna om hur bra dom är, både miljömässigt, lika lön för likvärdiga arbetsuppgifter och så vidare. Detta stämmer inte med verkligheten då företaget är toppstyrt och betalar lägsta möjliga lön inom kollektivavtalet för att spara pengar. Tyvärr så skiljer det sig i lön inom Ikeas olika bolag. Samma "jobbtitel" kan ibland skilja flera tusen kronor i lön mellan bolagen. Det är mer "creddigt" att t.ex jobba inom Inter Ikea än Ingka AB, och detta återspeglas tydligt i lönespecen. Tråkigt att det är så!
Månadens högsta betyg
Novasis
9.3
Recipharm
5.1
Villa utsikten
3.8
Ref stockholm
2.5
Consid AB
2.1
Sympati AB
1.9
Visa alla högsta betyg
Månadens lägsta betyg
Sjöbruket AB
0.2
Cykelkraft Malmö
0.7
Brothers
1.3
Sjöfartsverket
1.4
Capio
1.4
Sympati AB
1.9
Consid AB
2.1
Visa alla lägsta betyg