Jobinside

Sökresultat för

Alla omdömen

Secutor Security

2009-04-17
2.9/10

3 omdömen

Har arbetat ett tag med detta extremt oseriösa företag och då i mina ögons bedömning, b la ägarstrukturen är katastrof, vet inte hur man hanterar anställda, vet inte enligt min bedöming hur man ska bedriva och utveckla ettt företag. Enda positiva med detta företag är att dom tappat många kunder och anställda, bra att så dom kunderna + personal hittar ett företag man mår bra i. Hälsningar aldrig mer samarbete med Secutor Security.

Komsta Food

2009-04-11
2.1/10

1 omdöme

En enmanshow utan dess like,Inget seriöst engagemang av ledningen, utan bara shabbel. Det blir en mycket tråkig stämmning på företaget med en sådan -----, som inte har kompetens. Själv har ----- stora förmåner som ligger på företaget att betala. Det som är lite sorligt är att där finns ingen "eldsjäl" som engagerar sig för att försöka göra något åt sakerna, utan alla bara går och väntar på att det skall gå i graven. Själv har jag inte varit där på ett tag, och kommer definitivt inte att återvända

Stadsbudet Sverige

2009-04-05
8.9/10

1 omdöme

Trevligt arbete.Och alla som jobbar på Stadsbudet har glimten i ögat,chefer och anställda har bra kommunikation.

Kilanda Cementgjuteri

2009-04-04
0.4/10

3 omdömen

Det skriftliga omdömet har tagits bort eftersom Jobinsides regler ej har efterlevts.

Sveriges Företags Städ

2009-04-01
2.4/10

3 omdömen

Sade upp mig ganska snabbt efter att ha arbetat nära ledningen. Kass ingångslön. Tidigare meriter räknades inte. Många som vantrivs pga klimatet uppifrån. Dock trevlig administration, även om många ser städarna som besvärliga.

Teleperformance

2009-04-01
2.8/10

16 omdömen

Denna arbetsplats saknar kompetens för att vidareutveckla och coacha sina anställda. Ledare saknar förmågan att hjälpa andra och har inte tillräckligt med kunskap om projekten som man har. Utbildningen katastrofal med trainers som pekar på en PowerPoint presentation och inte har svar på frågor. Som anställd känner man sig mycket liten och oviktig. Noll chans att avancera eller få andra positioner inom företaget. Lönen är också bland den lägsta på callcenters. Miljön bra och kollegor men ledningen finns inte närvarande.

Svenska Mässan

2009-03-25
0.9/10

2 omdömen

Sökte ett jobb som mässpersonal på Svenska Mässan och hamnade på intervju. Jag skrev då direkt ett kontrakt för detta jobb, men när jag börjar arbeta blir jag bara hänvisad till Skandinavium "som också är deras". Där fanns det att göra minsann, fast som renodlad städare. Det enda jag fick göra här var att städa Skandinavium efter Hästshower och Hockeymatcher. Det värsta av allt var nog att konstant känna detta djupa hat emot arbetsplatsen och det ansvariga folket där när man jobbade och arbetsstämmningen blir därefter. Men hade jag skrivit kontrakt som städare på Skandinavium skulle jag inte behövt gå kring med ett svart pyrande våldshat i tankarna under vartenda arbetspass. Som städjobb är det nog okej annars, halvtungt men inte för jäktigt och petigt då Arenan ser sketen ut i rent skick. Däremot får man räkna med att då man bara kan boka passen en vecka åt gången så uteblir all form av sjukersättning ifall du skulle få någon långvarig grej som en influensa, för du har ju inte bokade pass framöver då du är sjuk. Jag har inget emot städjobb, men jag skrev kontrakt för att bli Mässpersonal på Svenska Mässan, inte Städare på Skandinavium. När jag konfronterat dessa ansvariga lögnare med frågor om arbetsannonsen och lögnen om ett jobb som inte fanns så avfärdades det noschalant med "Jaså, jaha dom jobben, nä de får man bara om man jobbat här i många år - om man har tur!.". Fast jag hade ju skrivit ett kontrakt på detta. Jag var bara med dom kanske ett halvår till åtta månader tills jag hittat ett annat ersättningsjobb, sedan sket jag fullständigt i att ens höra av mig utan bara gick. Hut går hän. Dra åt H-E med lögnannonserandet och falska kontrakt. Kommer fullt ut bojkotta detta skitställe både som kund och arbetsgivare. →→→ VARNING FÖR SVENSKA MÄSSANS ARBETSANNONSER ←←←

Sollentuna Kommun / IT-enheten

2009-03-24
1.3/10

1 omdöme

På den arbetsplatsen finns alla ingredienser till en hel dokusåpa. Chefer som upprätthåller sin makt genom att använda härskartekniker. Småpåvar som bestämmer allt på enheten. Mobbing av enskilda individer. Den psykiska ohälsan hos vissa människor är ganska omfattande här.

Stockholms Stad

2009-03-23
7.4/10

4 omdömen

Jag har arbetat inom staden isnart tre år och jag trivs otroligt bra. Medveten och aktiv ledningsgrupp som månar om verksamheten OCH medarbetarna. Personalens egna ideér och initiativ uppmuntras och tas tillvara.

Dosis Entreprenad

2009-03-23
1.6/10

1 omdöme

Obefintlig ledning. Materialomkostnader får arbetstagaren själv stå för. Ingen reseersättning, ingen lunch, inga kläder/skor och minimilön. Aldrig övertidsersättning och icke betald restid mellan arbetsplatserna.