Jobinside

Sökresultat för

Alla omdömen

McDonalds

2008-09-01
4.0/10

4 omdömen

Bra för att få arbetslivserfarenhet, men dåligt betalt efter kollektivavtal. Ledarskapet kan bli mycket bättre, ofta väldigt okonstruktiv kritik.

Åhléns

2008-09-01
3.6/10

2 omdömen

Arbetade som julextra på Åhléns City i Stockholm. Arbetsmiljön på avdelningen var bristande på många punkter. Det fanns inget sk "kassaschema" där det stod när extrapersonalen skulle få ta rast och lunch. Facket sa att Max 3 timmar, i kassan. Vi stod i 6 h minst. Inge toalettbesök ens. Tog upp frågan med chefen som lovade ett schema, men inget hände. Tog kontakt med personalavd. på företaget. Men inget kassaschema, bara en ilsken, upprörd chef. Blev tvingad att jobba på julafton trots att sista min arbetsdag var den 23:e dec. Det gick rykten om att chefen var rasist och saknade chefutbildning.

If

2008-09-01
5.9/10

1 omdöme

Var beredd på många möten med både besvikna och nöjda kunder som vill reglera sin skada. Slutade där 2007 efter några år utan att känna att lönen växte som den borde.

Handelsbanken

2008-08-27
4.6/10

2 omdömen

Cheferna håller hårt om pengarna, knappt några utbildningar eller kurser. Det snålas mest hela tiden, och det med allt i princip. T.ex. är en fruktkorg något som borde ses som positivt, men det är bara en kostnad. VD Per Boman gick en dag ut och meddelade att alla som jobbar på centrala avdelningar, som data avdelningen, skall tvätta skjortorna till de som jobbar på kontoren. Det med motiveringen att kontoren är affären, och allt annat är bara onödiga kostnader. Slutade efter att cheferna bestämde sig för att mobbing, som det skall råda noll tolerans, är helt okej - flera vart riktigt illa behandlade, och ingen gjorde någonting. Personal med sin personalspecialister borde kallas för personalsadister - så illa är det. Vill du ha något ut av livet och jobbet, välj något annat. Och btw Oktogonen är numera så urvattnad att det andra banker erbjuder är mera värt, i rena kronor alltså.

Ericsson

2008-08-27
2.4/10

5 omdömen

Ericsson är ett företag som i Kista är väldigt ostrukturerat med många chefer som inte borde vara chefer pga de har inga ledaregenskaper utan har fått sin tjänst pga kompis kontakter. Säkerhetstänket är under all kritik. Ericsson har massvis med konsulter i Kista som endast gör vanliga enkla arbetsuppgifter men de får vara kvar år efter år. Inte för att de har hög kompetens utan för att de blivit kompisar med sina chefer. Ericsson gör också massvis med omorganisationer och säger utåt att det är arbetsbrist, något som facket också går på, men så är inte fallet. Det är pga man inte har kompetens att organisera på ett bra sätt. Skulle du bli sjukskriven under lite längre tid eller påpekar att något inte fungerar bra så anses du som motsträvig och får garanterat gå vid nästa nedskärning som är ungefär varannat år i Kista. Ericsson har ledord om hur människor skall behandlas osv men företaget följer inte dessa heller. Vid senaste nedskärningen,våren 2013 valde tom företaget att inte erbjuda frivilliga avgångspaket pga att vid föregående nedskärning innan det så var det fler som ville sluta (ta avgångspaketen) än företaget ville. Om arbetsmarknaden var full med lediga tjänster skulle folk fly från Ericsson. SÖK INTE ARBETE PÅ ERICSSON I KISTA. DU KOMMER ATT ÅNGRA DIG.

SAS Group

2008-08-27
7.9/10

2 omdömen

Hur man trivs, beror på de närmaste cheferna och arbetskamraterna. Jag trivdes utmärkt med de chefer jag kom i kontakt med, men hur folk trivs på andra delar i detta stora företag, vet jag inte.

Hitta.se

2008-08-22
9.8/10

5 omdömen

Hitta.se har ett fantastiskt driv och framåtanda! Ledningen är i högsta grad med och bidrar till en trevlig stämning! Väldigt höga krav på oss och det utvecklar oss!

Saab

2008-08-22
2.9/10

11 omdömen

Efter nästan tio år som anställd så gav jag upp det här företaget. Det är en intressant verksamhet med utmaningar såväl tekniskt som socialt. Tyvärr har arbetsmiljön den senaste tiden försämrats kraftigt med allt tightare scheman och stressade tidplaner. Villkoren är tyvärr rätt usla jämfört med andra delar av branschen. Det som avgjorde det hela för min del är det faktum att vi fortsätter sälja vapen och annan krigsmaterial till konflikthärdar som Jemen. Jag kan kan inte längre försvara inför min familj och mina vänner de affärer som min arbetsgivare genomför.

Grooming

2008-08-18
4.0/10

3 omdömen

Jag är så tacksam att jag har detta jobb. Mina chefer är helt underbara. Det är inte ofta man hittar arbetsgivare som faktiskt lyssnar på en och bemöter en med respekt. Min roll som hudterapeut har utvecklats på olika sätt. Jag lär mig nåt nytt varje dag. Sen har jag en underbar kollega. Får du chansen att jobba här, ta den!!!

Swedbank

2008-08-16
4.3/10

6 omdömen

Swedbank är en toppstyrd organisation där man försvinner i mängden och där man ofta slösar pengar på vanvettiga IT projekkt