Jobinside

Sökresultat för

Alla omdömen

Eltecno i Vellinge AB

2016-03-30
2.8/10

3 omdömen

Företaget bedriver en väldigt positiv lönepolitik, vilken både beaktar de fackliga löneavtalen och utöver detta även individuella lönepåslag, allt efter ens avancemang inom organisationen och ju mer erfarenhet man fått och initiativförmåga som visas. Lönesättningen är sätt till branchen väldigt generös och målet är att kunna fortsätta locka kompetenta medarbetare som under lång tid bidrar med kunskap och vidareutvecklar bolaget inom våra teams. Arbetslokalerna är välventilerade med fantastiskt ljusinsläpp, det är välorganiserst och produktionen löper utan kaos och stockningar. Materialflödet är sedan länge beundransvärt. Därför finns nästan ingen stress numer. Den mentala hygienen är god, välviljan stor och personalomsättningen väldigt låg jämfört med andra bolag inom branchen.

Rivad AB

2016-03-25
5.0/10

1 omdöme

Väldigt bra och lovande i början. Mycket strul efter uppsägning. Ingen arbetsplats jag trivts från början till slut på, om jag får uttrycka min åsikt.

TWA Service

2016-03-15
9.3/10

1 omdöme

Trevlig arbetsplats.Med trevlig och omtänksam chef. Man känner sig alltid uppskattad för det arbetet man utför. Tummen upp från mig.

Lidl

2016-02-23
0.4/10

1 omdöme

En kaotisk arbetsplats med opålitliga avtal och svag ledning. Blev anställd och fick ett så kallat korttidskontrakt, alltså varken tillsvidare eller allmän visstid utan på anställningsbeviset löd "Kortare anställning". Dåvarande regionschefen övertalade mig om att det var den säkraste och tryggaste anställningen och jag som var nyanställd litade blint på honom. Blev lovad ett schema med x antal timmar vilket jag aldrig såg skymten av. På 6 månader jobbade jag sammanlagt 76 timmer och efter 4 månader fick jag äntligen min första lön på grund av "borttappade" stämplingspapper. Jag var dock inte ensam om detta då flera arbetskollegor varit med om att dom slarvat bort papper och på så sätt behövt skjuta på lönen tills nästkommande månad. Tar in för få personal under dagarna vilket leder till att man får jobba ihjäl sig och inte har tid med rast. En dag fick jag sitta i kassan 7 timmar i sträck innan jag fick möjlighet att ens gå på toa.

Sumer

2016-02-22
8.3/10

1 omdöme

På Sumer jobbade jag i kundtjänsten. Vanligtvis ringde kunderna om att de ville avsluta sin tjänst hos oss, och mitt mål var då att få dem att stanna kvar som kunder. Jag tjänade 18'000 kr brutto med en fast löneökning på 500 kr/mån per halvår. Min närmsta chef var fantastiskt trevlig och hans huvudsakliga mål var alltid att få alla på arbetsplatsen att trivas. Det anordnades After Works varje månad där vi gjorde något kul. Allt från att gå ut och äta middag, till att spela Laserdoom. Det fanns även ett flitigt använt pingisbord i rastrummet, och alla hade lunch samtidigt vilket gjorde att man kunde umgås tillsammans som grupp hela tiden. Vi hade möten varje vecka om hur vi som grupp har presterat och vad vi som grupp ska tänka på. Och individuella utvecklingssamtal varje månad. Företaget internrekryterade en hel del, och gjorde man bra ifrån sig var det stor sannolikhet att kunna klättra och få utföra nya arbetsuppgifter. Allt som allt en väldigt trevlig arbetsplats!

Apotek Produktion & Laboratorier AB

2016-02-09
1.4/10

1 omdöme

Ett statligt företag inom läkemedl. Finns andra att jobba för i Sthlms trakten i stället.

Eskilstuna kommun

2016-02-05
2.3/10

1 omdöme

Bra fysisk arbetsmiljö på den avdelning som jag arbetat på. Däremot en dålig psykisk arbetsmiljö med dålig stämning och mobbning på arbetsplatsen.

Hoyer

2016-01-29
2.3/10

1 omdöme

En arbetsgivare som inte bryr sig om sina anställda. Kan inte se till att rätt uppgifter lämnas till försäkringskassan utan ställer bara till problem för sina anställda.

Puustelli

2016-01-20
2.9/10

1 omdöme

+ Bra sälj och grundutbildning + Fina kök med bra kvalite + Stor frihet under ansvar - Hög personalomsättning - Lönemodellen är tuff, oftast provisionsbaserad - Ingen tjänsepension - Inget kollektivavtal - Dåligt kundunderlag i många butiker - Kundanskaffning blir ofta säljarnas ansvar - Helg och kvällsarbete - Otryggt - Få utvecklingsmöjligheter

KIBI AB

2016-01-20
0.7/10

1 omdöme

Extremt dålig ledning och samarbete mellan avdelningar . Mycket baktalande och lögner från säljavdelningen som skyller på alla andra avdelningar, Ingen samarbetar utan man kastar bara skit på andra. Ledningen kan inte ta konflikter eller negativ feedback utan försöker hellre bli av med de som kritiserar och vill förbättra. Rättar man sig inte i ledet blir man utfryst direkt Patetiskt företag