Jobinside

Alla omdömen

Universum

2008-12-13
0.9/10

5 omdömen

Företaget bedriver någon slags lekverksamhet där ingen verkar vara direkt insatt i varken sin egen eller företagets framtid. Ekonomigruppen är en grupp som håller i alla trådarna men där ingen har eftergymnasial utbildning. Personalen är direkt otrevlig och ohyfsad och någon utveckling är det inte tal om. Denna arbetsgivare är inte att rekommendera!

Rusta

2008-12-12
1.9/10

2 omdömen

Många självklara krav man ställer på en arbetsplats saknas helt och hållet här. Det finns ingen som helst uppmuntran till eget initiativ, utvecklingsmöjligheterna är lika med noll och arbetstiderna sätts av -----chefen som inte låter sig påverkas av någonting annat än sitt humör. Finns ingen struktur vad det gäller ansvarsfördelning då -----chefen vill ta allt i egna händer. Om -----chefen vill bli av med dig så demonstrerar denne detta tydligt inför resten av personalen. Detta är ingen rekomenderad arbetsplats för den som vill känna sig välkommen och behövd. För den som trivs med ständiga påhopp och enbart destruktiv kritik är det rätt arbetsplats.

Nya Pålsboda Toffeln

2009-10-21
0.1/10

1 omdöme

Detta är ett av sveriges största annonsör på nya medarbetare undrar varför??? Luddiga anställningsavtal med dålig lön obligatorisk semester för alla de nya utan ersättning då och orimliga ersättningar för att köra skiten ur sin privata bil orimliga arbetstider och körsträckor,En ledning som är omöjlig att få tag i ,Mycket strul med kollektioner och slut sålda modeller,Skor i hela bilen 3 demo väskor samt minst tre till inkl en jätte trunk i baksätet,Halva hemmet belamrat med skor,Arbetsplatserna som demosterades på besöktes upp till 3 gånger på ett halvår då har även konkurenter varit där under tiden,Folk äter inte skor kan häller inte prackas på skor,Tjänstebil utlovas i deras annonser men det är mycket flytande regler för vem som får vad

Kontorab

2009-10-21
0.4/10

23 omdömen

Vem av cheferna försöker rentvå sig på kontorab; Detta är genomskinligt, Ett possitivt betyg ???? Hm, Bara läsa platsbanken då kontorab söker folk ideligen,På tjänster som nyss varit utlysta,

Henriksbergs Verkstäder

2008-12-08
0.3/10

1 omdöme

Omdömet har tagits bort eftersom Jobinsides regler ej har efterlevts.

Systembolaget

2008-12-08
3.6/10

6 omdömen

Det ska sparas och dras in trotts att det går bra för bolaget OCH försäljningen totalt ökar om än sakta men säkert. Man är väldigt duktig på att utnyttja yngre talanger som jagar större kontrakt förgäves. Ibland kan det kännas hopplöst.

Personalbolaget Optimus

2008-12-07
1.0/10

1 omdöme

Personalomsättningen är löjligt stor och det med goda skäl. Få saker fungerar som det borde i en professionell verksamhet. Kan faktiskt inte ens rekommendera detta stället som tillfällig lösning. Det var ett tag sen jag slutade men jag tror knappast att någonting har blivit bättre.

Västerbottens Museum

2008-12-05
7.1/10

1 omdöme

En underbart varm arbetsplats med fina arbetskamrater och trevligt arbete i stimulerande arbetsmiljö. Lönen var på min tid inte den bästa, men är överlag överensstämmande med lönesättning inom kulturarbete. Den låga lönen är å andra sidan helt klart värt det i förhållande till de andra fördelarna med jobbet. En mycket trivsam arbetsplats!

Securitas

2008-12-04
2.9/10

18 omdömen

En sak som känns lite konstig är att ju hårdare väktarna jobbar desto mer tjänar platschefen. Platscheferna inom Securitas i Sverige har premielön. Dvs ju högre netto avdelningen lämnar, ju högre lön.

Softronic

2008-12-03
2.0/10

5 omdömen

Om någon man vill vidareutvecklas får du driva det själv,... Toppstyrt, med information i efterhand vad som händer i din arbetssitustion... Ok, om du vill flyta med strömmen.